اعلامیه رسانه‌یی کمیته مصؤنیت خبرنگاران افغان در پیوند به رهایی دو خبرنگار در ولایت های اروزگان و هلمند

12 سرطان 1401

۱۲ سرطان ۱۴۰۱


کابل، افغانستان:


در دو روز گذشته، دو تن از خبرنگاران فعال از ولایت های اروزگان و هلمند از بند نیروی های امارت اسلامی رها گردیدند. کمیته مصؤنیت خبرنگاران افغان از رهایی این دو خبرنگار استقبال می‌نماید.


خان محمد سیال، مسؤول نشراتی رادیو تلویزیون صدای پیوستون در ولایت اروزگان که به تاریخ ۲۱ ثور ۱۴۰۱ هجری خورشیدی توسط نیرو های حکومتی بندی شده بود، دیروز، مورخ ۱۱ سرطان، با کوشش های نماینده ولایتی کمیته مصؤنیت از بند رها گردید.


همچنین، ځوان تکل، خبرنگار تلویزیون هیله در ولایت هلمند که به تاریخ ۳۰ جوزا سال ۱۴۰۱ توسط نیرو های امارت اسلامی بندی شده بود، امروز، مورخ ۱۲ سرطان ۱۴۰۱، از بند رها گردید.


قابل یادآوریست که سه خبرنگار دیگر هر یک، عمادالدین دوران به تاریخ ۲۴ ثور سال جاری در کابل،  میرزا حسنی، مسؤول رادیو آفتاب در دایکندی به تاریخ ۳ جوزا در هرات، و جمال الدین دلدار، مسؤول رادیو صدای گردیز به تاریخ ۷ جوزای سال روان دستگیر شده بودند، هنوز هم زندانی اند.


کمیته مصؤنیت خبرنگاران افغان از مسؤولین امارت اسلامی میخواهد تا در قسمت رهایی افرادی که تا هنوز در بند قرار دارند همکاری نمایند. همچنان از مسؤولین یک‌‌بار دیگر تقاضا می‌گردد تا کمیسیون تخطی رسانه ها را که اخیراً دوباره ایجاد گردیده هر چه زودتر فعال سازند.